Sundowns-Barça: 1-2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu Sundowns-Barça: 1-2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

Sundowns-Barça: 1-2

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

21 Juni 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

En dan nu speciaal een berichtje voor de voetbalfanaten!! (mijn neefjes uit de Elzestraat bijvoorbeeld!) Ik ben gisteren naar de voetbal gaan kijken! En niet zomaar een boerenmatch... nee nee topvoetbal! De Mamelodi Sundowns tegen FC Barcelona!!! Yep inclusief de grote sterren. Mamelodi is een township uit de buurt van Pretoria en hun ploeg is kampioen van Zuid-Afrika. Voor mij doet de naam "Mamelodi" altijd het haar op mijn armen oprijzen want Mamelodi betekent trouble! Als je in Pretoria Academic bent en Mamelodi is aan de telefoon dan weet je hoe laat het is...te laat! Remember Senzi die een lied heeft gekregen... zij kwam ook uit Mamelodi! Soit blijkbaar kunnen ze daar ook goed sjotten en dus vanaf nu heeft de naam Mamelodi weer een betere bijklank gekregen! Barcelona kwam een vriendenmatch spelen hier, gesponserd door Unicef dus ik denk dat het een soort HIV-benefiet was. Soit het was grote ambiance! Eerst was ik nog een beetje in twijfel voor wie ik zou supporteren maar gelukkig heb ik de juiste keuze gemaakt: Viva de sundowns!!! Met vlag en vuvusela (toeter cfr. Jasper) gewapend wij naar het Loftus versveld tesamen met duizenden andere Mamelodi fans! Hihi waarschijnlijk hadden ze de match ook georganiseed zodanig dat de security en organisatie al eens kon oefenen voor de worldcup 2010... we kunnen besluiten dat er nog werk aan de winkel is! Haha je kan eender welke ingang in en uit, de hekjes zien er zo slap als een vod uit, en het vak waar wij moest en zitten is al vol voor we er aan komen...haha geen probleem alles is hier super gemoedelijk en zoals ik al eerder heb verteld zitten de supporters hier gemengd!!! (wat bij ons onvoorstelbaar zou zijn!) Het stadion nokvol, de aftrap wordt gegeven en poef... 1-0 voor Mamelodi!!!! Echt waar ! Ze hebben dat 70 minuten volgehouden maar dan heeft Barça waarschijnlijk eventjes doorgespeeld en 2 keer gescoord. Maar het was een leuke match en Mamelodi was goed! Het publiek was uiteraard ook al de moeite waard om te observeren! Wat opviel was dat het voor het eerst een natuurlijke mix was van allerlei huidskleuren: Blank, zwart, indisch en coloured nonchalant door mekaar. Dit alles werd beloond door een lach van Ronaldinho! Yep ik heb het wit van zijn tanden gezien! Zo'n stralende lach heeft dat icoon!

  • 22 Juni 2007 - 14:42

    Smithy:

    Geweldig, wij zijn vorige week naar de Malinois gaan kijken (gaan terug naar eerste klasse), eveneens veel sfeer en nokvol stadion (ik kreeg zelfs een appelflauwte in de tweede helft na een uur op mijn tippen staan om iets te kunnen zien, ajaj).
    Ik zie trouwens op de foto's dat je een winterjas gevonden hebt, goed zo!

  • 22 Juni 2007 - 19:33

    Jasper:

    Chic ,Chic wij zijn hier nog altijd in rouw :want de LIERSE zakt naar 2de klas. :(

    Doei


    PS:volgend jaar zullen ze toch terug in eerste speken :p



  • 26 Juni 2007 - 20:28

    Goedels:

    Voetbal altijd een feest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Leen

Op missie in de Kalafong !!

Actief sinds 06 Aug. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 63956

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: