10 redenen om terug te gaan - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu 10 redenen om terug te gaan - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

10 redenen om terug te gaan

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

28 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Natuurlijk zijn er ook mindere dingen, redenen om terug te gaan. Dingen die het beter maken in België! Dingen die het "heimee naar huis" liedje doen klinken:

1) Ons gezin en mijn vrienden!
Kwestie dat het plezant zal zijn om meer dan 5 personen te kennen. Jippie, een normaal sociaal leven opnieuw!!

2) De veiligheidssystemen:
Geen poort, 4 sloten of alarmsysteem meer nodig, iedereen kan langs de open achterdeur naar binnen komen!

3) De HIV werkomgeving:
Hoewel het minder stresserend was dan ik op voorhand dacht zal het toch een geruster gevoel geven om te weten dat niet 1/3 van de patiënten positief is.

4) Langer licht:
De avonden in België duren langer! Hopelijk zijn wij dan ook niet meer moe om 19u...

5) Brood!!!
Gedaan met het spons eten! Njammie! vermoedelijk ga ik verdikken de eerste weken door alle krokante broden weer te proeven!

6) Tot dezelfde soort behoren:
Je weet hoe een belg denkt en redeneert, je hebt minder woorden nodig om hem te verstaan. Hier hoor ik niet bij de zwarten en ook niet bij de witten.

7) Een terrasje op de markt:
Hier zijn het vooral (amerikaans ogende) ketens en grote shopping malls. Viva de kleine zelfstandige en een echt café (met terras in de zon!)

8)...


Pfff dit lijstje is moeilijker! Ondertussen zijn er nog duizende dingen die ik bij de vorige lijst moest schrijven: Betty, de sterrenhemels, de natuur, de goed uitgebouwde lodges, het vlees, de vruchtensappen, de drukte op straat, de wertijden op het werk (pfff nu willen ze dat ik maandag al kom werken!!!! kan het nog meer belgisch?!), de schattige chocolade boelekes, ...
Kortom ik denk dat iedereen wel door heeft dat het een echt aanrader is hier!

VIVA SOUTH AFRICA !!

Ik heb het goed gehad! En deze website heeft het goed gehad!! Dankuwel om trouw de berichtjes te lezen! Wat nog steeds wel een mysterie voor mij is is dat tussen 2 nieuwe berichten de website gemiddels 400 keer wordt aangeklikt! Wie zijn die 396 anderen die niet reageren??? Soit ik denk dat ik als bijberoep een gazet ga moeten beginnen schrijven want ik heb er veel plezier aan gehad!
Die lezers wiens honger naar afrikaans avontuur nu niet meer gestild zal worden, kunnen vanaf nu overschakelen op www.goedels.blogspot.com
De Goedels neemt immers de fakkel van mij over en gaat 6 maanden in een Township in Plettenberg Bay vrijwilligerswerk doen!
De groetjes allemaal en tot morgen in Kapelle op den Bos! (uiteraard zal er nog 1 berichtje volgen... weer thuis!)

  • 28 Juli 2007 - 09:31

    Ma:

    Goed gedaan Leen!!!
    Blijf nu toch maar in België
    Ik ben blij dat het avontuur voorbij is

  • 28 Juli 2007 - 09:58

    Arlette En Jozef:

    Beste Leen, wij kennen je nu al goed maar jij kent ons niet!;twee van de 396;
    wij hebben steeds met veel plezier je avonturen daar in Pretoria gevolgd omdat wij eigenlijk een beetje betrokken partij zijn; wij zijn de ouders van Bart , uw opvolger daar die hier blijkbaar maar niet weggeraakt wegens de administratieve rompslomp die zo een verhuis meebrengt; wij wensen je een behouden thuiskomst en een vruchtbare verderzetting van uw opleiding

  • 29 Juli 2007 - 08:00

    Karolien En Goof:

    Heurkje,

    We hebben je afrikaanse avonturen heel de tijd nauw gevolgd via je webblog en zijn dan ook ontzettend trots op alles wat je ginder verwezenlijkt hebt! Die arme zuid-afrikaantjes zullen in't begin niet geweten hebben wat er op hun dak kwam maar nu gaan ze je ginder ongetwijfeld heel hard missen! Een baie goeie terugreis en tot binnenkort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Leen

Op missie in de Kalafong !!

Actief sinds 06 Aug. 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 63867

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: