From party to party!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu From party to party!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

From party to party!!!

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

25 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo iedereen!
Amai amai ik ga van afscheidsfeest tot afscheidsfeest! Het is begonnen 2 weken geleden... Mijn officiële party was zaterdag! Jippie! Het begon als een uitputtingsslag want ik was postcall (grrrr diegene die de wachtlijst opstelt!). Dus het was van uiterste belang dat ik iets kon slapen... grrrr de studenten hebben dat plan doen mislukken en belden mij dat een madam niet reageerde als ze een infuus gingen prikken. Pfff de hele nacht aan de waggel dus, geen ICU of high care bed in heel Gauteng, dus ik kon ze niet verschepen weg van mijn dienst... Mijn plan om te slapen van 8 tot 12 was dan ook nog mislukt omdat ze in de morgen (rarara) nog slechter was... Maar het is mij niet aan het hart gekomen!
Het partybad werd weer boven gehaald! In een winterversie welliswaar: op mijn voor-veranda en met kerstlichtjes op de rand! Stemmig al zeg ik het zelf! Wat de bezoekers vooral stemmig vonden was de voorraad belgisch bier! Hihi wij kunnen er niet onderuit om een belgische bierparty te doen! Leffe blond en bruin, Duvel, Kriek, Hoegaarden en Stella zijn hier vlot te krijgen. Gecombineerd met een pakske frit een ideale formule voor een belgisch afscheid! Het was tof! De gynaeco's waren luidluchtiger dan de internisten (hihi). De hoofdreden hiervoor was dat Karen zich met voorbedachte rade op de Kriek heeft gestort. Dit gecombineerd met Edwin en zijn 6 Duvels... hihi.
De dag nadien hebben we een Indisch afscheidsmaal gekregen! Ook de moeite! Raksha en Ritchie kookten traditioneel vegetarisch indisch, allez niet 100% traditioneel want ze had zich wat ingehouden met de chilli. En dan olé olé mijn laatste wacht: geen doden, geen grote miserie, 4 uur geslapen (doordat een schotwonde de operatiezaal 7 uur bezet hield, geluk bij een ongeluk).
Dinsdag hadden ze een ontbijt georganiseerd voor mij met als kers op de taart een blits nieuw horloge rond mijn pols!!! Waaaaw. Na die feeststemming leek het mij geschikt om vinnig en vlug mijn schup af te kuisen! Een memorabel drukkie van Dr. Swart liet Zeela Abdool alleen om de huid te sluiten (whahaha). Chauke kon nog blijven dromen van zijn blanke vrouw... want ik heb mijn tijd er officieel opzitten! Jippie ik heb het overleefd!!!!! Ik ben trots op mezelf! Het was een ongelofelijke ervaring die mijn hele persoonlijke en professionele leven zal blijven kleuren!! Soit het officiele jaaroverzicht volgt nog! Nu moet ik een fleske "Methode Cap Classique" gaan aftrekken!! Want morgen zijn Katrijn en Maarten weg... nondepillekes ik besef het nog niet al te goed. Schol!

  • 25 Juli 2007 - 20:26

    Bart:

    Leen, thanx for everything
    Hopenlijk haal ik de vlucht morgen.
    Ik zou je nog graag tegen komen

  • 26 Juli 2007 - 11:23

    Sas:

    en na de afscheidsfeestjes, volgen er uiteraard aan de andere kant van de wereld "hi, back again, feestjes"
    tot zo

  • 26 Juli 2007 - 12:42

    Jo:

    Proficiat !
    Wij zijn ook fier dat een van onze dunkqueens zich daar met zoveel bravoure gehandhaafd heeft. Als je terug bent spreken we af wanneer we de uitwisseling met die Zuid-Afrikaanse basketbalploeg gaan doen hé ?

    See you real soon !
    Have a nice flight !

  • 27 Juli 2007 - 06:24

    Smithy:

    ik besef hier juist dat jij waarschijnlijk niet/nauwelijks zal geslapen hebben van zaterdag op zondag... en dan al die afscheidsparties achter de rug...
    Maar geen nood: we hangen wel een infuusje met wat homoloog bloed (hier in europa stelt dat niets voor), dan ben je er zo weer bovenop!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Leen

Op missie in de Kalafong !!

Actief sinds 06 Aug. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 63957

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: