Ode aan het oorspronkelijke stageplan!! - Reisverslag uit Dundee, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu Ode aan het oorspronkelijke stageplan!! - Reisverslag uit Dundee, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

Ode aan het oorspronkelijke stageplan!!

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

14 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Dundee

Hallo trouwe lezers!
Dit weekend heb ik een ode gebracht aan mijn oorspronkelijke stageplan! Voor diegene die het nog niet wisten, ik stond eigenlijk gepland om naar Dundee, Schotland te gaan tot Greta Peeters op een zonnige lentedag belde met de woorden: "Van Hoorick, gij gaat naar Pretoria. Is dat goed?" Aangezien ik tot voor dit moment al warme spullen aan het hamsteren was voor koude, natte schotse tijden... is het niet meer dan normaal dat ik nu even een ode breng aan deze "change of plans". Wij dit weekend dus naar Dundee... South Africa! Aangezien meerdere bronnen konden bevestigen dat daar eigenlijk niets te zien is was er vooraf besloten dat het een relax weekend zou zijn! De enige arbeid die dan ook geleverd is is het bereiden van een typische boerenmaaltijd: Potjiekos !!! De nationale pla die ik nog nooit had gegeten. Buurman heeft geinvesteerd in een gietijzeren pot speciaal bedoeld voor de boerenkos. Het "primen" van de pot op zich was al een avontuur... kwestie dat de kos niet naar ijzer zou smaken. Soit de eerste potjiekos was een groot succes!!! Echt waar, njam, eerst potbrood en dan dus het soort hutsepot. De clou van de affaire is dat het bereiden ongeveer 6-8 uur beslaat en dat het dus een dagaktiviteit is om het vuur aan te houden, de pot te horen brubbelen, vooral niet onder het deksel te kijken, ... en dus goed te kuieren (afrikaans voor pintelieren). We logeerden in een chalet in een nationaal park. Vrijdag zijn we wel moeten afwijken van het plan want de poort was al toe. Oorzaak hiervan zijn de afrikaanse rijtijden... ze zeggen ons dat het 2,5 uur rijden is en POEF na 5 uur zijn wij er nog niet! Keer op keer! Kortom Dundee heeft ons vrijdag nog net onderdak kunnen bieden (ze slapen hier om 22u allemaal al!). De chalet was zeer basic maar dat past dan ook in deze trilogie van contrasten-weekends... hihi begin al maar te watertanden voor volgende week want dan gaan we gortig geld spenderen in een private game lodge. Hum hum, back to the point, de hut was deze keer zeer basic...
Er zaten RATTEN!!!!!! sidder ende beef!!!
Katrijn, de grote dierenvriend, gilde plots WHAAAAAA... er liep een rat over haar voet!! hup in de gordijn naar boven en dan dook ze in het gaatje van de verluchting!! CHOCKING !! Goed dat ik dat bodycontact niet heb moeten meemaken of ze hadden mij kunnen afvoeren. Nu ge kon er niet naast kijken, telkens wij het huisje uit waren voor 3 minuten waren ze er weer! BRRRRR Katrijn heeft op een moment 5 ratten gezellig saampjes in de pombak gezien!! Ze waren donkergrijs en kleiner dan ik mij een modale rat voorstel. Ik bleef die beesten in mijn hoofd dan ook bestempelen als overjaarse muizen, kwestie dat mijn copingsmechanismen dat beter aankonden! BRRRR wij hebben daar dus ook geslapen... gelukkig dat die mummie slaapzakken toegesnoerd kunnen worden zodanig dat alleen je neus bloot ligt!
Pluspunten van het weekend: heerlijk niksen, zwemmen in het meer, Brad Pitt en co hun avonturen eens tegoei kunnen uitpluizen in de roddelboekskes, lekkere potjie, Dundee, wafel met ijs op gezellige spot...
Minpunten van het weekend: Ratten en indiërs! (die indiërs kwamen om 22u toe in het natuurreservaat en begonnen hun eigen La Rocca te creeëren bij gebrek aan echte partykeet in de buurt met als gevolg blijtende baby en kotsende vrouw de volgende morgen... heel onze rust verstoord dus!)
En dan moest ik paraat staan om vandaag mijn eerste gynaeco operatie programma af te werken! Heel leuk! 3 matrissen uitgehaald (baas 2 en ik 1, de verdeling moet nog veranderen maar het was dan ook de eerste dag met Ray) Je hoort er meer van! Daaaag!!
Groetjes van de reuzin van de verloskamer (haha het was mij ook al opgevallen, hoewel in het echt dat precies niet zo opvalt, alleen op foto)

  • 17 Mei 2007 - 21:32

    Buurman:

    wafel met ijs op een gezellige spot!!!! ze moesten eens (de ware toedracht) weten!
    Trouwens ook de ware toedracht over Ray en zijn zachte, zeg maar African welvingen...
    't Wordt tijd dat er eens wat meer onthullend "gesels" wordt op deze site! ;) Trouwens een uitgebreid verslag over de "zwarte anatomie" is nog niet aan de orde geweest hier, maar mijn inziens moet het publiek thuis hier toch nog eens over ingelicht worden. kZie je morgen aan de cocktail in onze luxury lodge!!!!

  • 20 Mei 2007 - 15:15

    Heurkje:

    Euh... den buurman heeft de dag nadien gevraagd of er ook gewist kan worden....
    zat dus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Dundee

Leen

Op missie in de Kalafong !!

Actief sinds 06 Aug. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 63961

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: