Magic Madikwe!! - Reisverslag uit Madikwe, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu Magic Madikwe!! - Reisverslag uit Madikwe, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

Magic Madikwe!!

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

20 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Madikwe

Pompidom! Het was weer een zeer gezellig weekend! De gouden standaarden zijn weer wat opgehoogd en dat heeft ons geen windeieren gelegd! Hihi. Madikwe is een private game reserve in het noorden waar je alleen maar inkomt als je een boeking hebt bij een private game lodge... hihi dit stond al veel vroeger op het programma maar toen was er geen geld voorhanden. We hadden dus 8 maand geleden afgesproken dat dat iets "speciaals" was voor op het einde. Njammie njammie Jaci's Tree Lodge was een streling voor alle zintuigen!!! Iedereen had een boomhut zwevend boven de afrikaanse bush met een inrichting om van achterover te vallen (in het donsen bed of in de betoverende badkuip!) Waaw Waaw Waaw je kon de ramen allemaal opzij schuiven zodanig dat het bad in het bladerdek zweefde! Soit bij aankomst stond er een glaasje glüwein klaar (winter! hihi) om nadien op het terras te beginnen smikkelen. De volgende morgen is er dan iets gebeurd wat nog nooit eerder is gebeurd... ik sprong vrijwillig om 6u15 uit bed om in den donker onder onze buiten/bos douche te gaan staan. ZAAALIG!!! Je hoort de beesten en voelt de zon opkomen. Dan na een kommetje pap en koffie de jeep in om op dierenjacht te gaan. Het hoofddoel van de hele trip was om Katrijn leeuwen te laten zien, levende leeuwen! Het oortje van een "small cub" was nu nog niet echt voldoende. Andere dieren bij de vleet: zebra, giraf, bambi, wildebeest, een stoet olifanten...
Bij wijze van optimale adaptatie aan het afrikaanse ritme ben ik dan na de brunch (njammie njammie) in het lodge-bad gaan liggen, hooo hooo... (cfr de foto's voor beter begrip). Kwestie van voldoende gerecupereerd te zijn voor de avonddrive! Thomas, onze ranger, was in zijn nopjes en voegde 2 leeuwen mannetjes toe aan de lijst! De open taakspanning van Katrijn kwam hiermee eindelijk tot rust. Dit werd gevierd met Vol-au-vent, Canard à l'orange, en creme brulée, ... hihi er was niet te kiezen, het was eten wat de pot schaft! Met dank aan de zeer schattige kok.
De volgende morgen opnieuw vroeg op pad. Thomas voelde duidelijk niks meer voor gewone beesten hij wou ons alleen nog meer leeuwen laten zien! Voordeel van die Luxe-lodge rangers is dat die elkaar doorseinen waar wat zit en ze moeten zich ook niet aan de paadjes houden! Jippie wij dus de bush in met de jeep off-road, de leeuwen achterna! 8 jeugdige exemplaren lagen te luieren in de zon. Waaw! Wij stonden er 5 meter af! In de jeep welliswaar, naar het schijnt zien die beesten de mensen niet, alleen maar de auto en zolang je deel uitmaakt van de unit ben je veilig! De unit werd alleen maar verlaten voor een bush-koffie en sundowner.
Soit het was heel leutig en bij deze zijn onze ogen weer eens opengevallen voor wat er allemaal aan opties mogelijk is! Viva het toerisme in Zuid-afrika!!! Ajoe de ratten van vorige week hahaha maar we waren dan ook aan een reeks contrasten weekends bezig!! Helaas zijn die nu gedaan en roept morgen de Kalafong weer...

• 22 Mei 2007 - 20:46

Moeder Didi:

Dag Leen; het is al een tijdje geledendat ik je verslagen gelezen heb maar ze lijken mij nog interessanter dan voordien. Blijkbaar heb je het daar naar je zin en de eindstreep komt in zicht, misschien wordt het wel moeilijk voor je om terug naar dit hectische België, nog veel werk- en uitstapplezier