Waarschuwing Prof P! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu Waarschuwing Prof P! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

Waarschuwing Prof P!

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

29 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo iedereen!
Gisteren heeft Prof Pattinson ons gewaarschuwd voor de "strike" die zal starten op vrijdag! Yep naar het schijnt is het menens als ze hier staken! Alle overheidsdiensten gaan staken voor 12% opslag (dat lijkt mij een niet te bereiken doel...) Soit dus ook de sisters, porters, koks, waserijpersoneel,... van de staatsziekenhuizen doen mee! Naar het schijnt gaan ze vrijdag de toegangen blokkeren zodanig dat niemand het ziekenhuis in zal kunnen. Jippie!! Ware het niet dat ik donderdag van wacht ben en ik dus hoop dat ze mij toch UIT het ziekenhuis laten! Want als ik van wacht ben en ze laten den aflos niet binnen dan moet ik verder blijven werken... Ik ben eens benieuwd wat het gaat geven! Ik kan al wel geruststellend bevestigen dat ik mijn leven niet ga riskeren om binnen te geraken in de Kalafong! Laten ze mij niet binnen, OK dan draai ik mijn kar en kunnen ze hun eigen boontjes doppen! Ook een geluk is dat wij volgende week voor een weekje naar Namibië zijn! Jippie! Mijn laatste weekje verlof, als ik uit de kliniek geraak tenminste!!! De staking kan 1 dag tot enkele maanden duren!!!! Dus na die eerste week is hopelijk het ergste voorbij en als het toch nog aan de gang is dan is de supply (lakens, eten, hechtingsdraad, ...) tegen dan toch uitgeput zodanig dat het ziekenhuis moet geevacueerd worden! Jaaa! shoquant! Prof P zei dat dat ooit al eens is moeten gebeuren! Dat ze de patiënten moesten verplaatsen omdat er echt niet meer gewerkt kon worden! Elise heeft ook al een oproep gedaan voor vrijwilligers die het afval willen opruimen, want dus stel je voor geen verse lakens beschikbaar, geen eten voor de patiënten, geen operaties, alleen het meest urgente gaat door. Ik hou jullie hiervan op de hoogte!
Verder gaat alles zijn gewone gangetje! Geloof het of niet maar ik ben Victoria (cfr vorig bericht) nog eens tegen gekomen. Haha nu was ze op spoedgevallen met haar babietje, gelukkig wist ik haar naam nog. Mijn vorige wacht heb ik echt iets walgelijks moeten doen dat ik nu echt moet besluiten dat het te vettig en "groce" is om het openbaar te bespreken... BWEURK! Ik voelde mij een oost-europese illegale abortus heks... (hoewel het duidelijk geen abortus was! kwestie dat het niet verkeerd begrepen wordt) Terwijl ik dat (MVA op 12wk) aan het doen was dacht ik echt dat ik de volgende dag tegen Prof P zou zeggen dat ik vind dat zoiets in 2007 echt niet meer aanvaardbaar is en dat ik persoonlijk deze handeling niet meer wil doen... helaas is het een hoogst normale handeling hier. En de volgende dag, na 2 uurtjes slapen, leek het ook alweer minder erg... Gelukkiglijk herinnert mijn madam er zich niks van. Dormicum en morfine doen hier goed hun werk!! Soit nog 1 dagje werken en 24u van wacht en ik ga weer op stap!! Toedelidoe!!!

  • 30 Mei 2007 - 20:00

    Sas:

    geniet van je laatste reis, en hopelijk geen gruweldaden op je wacht. groetjes

  • 31 Mei 2007 - 07:53

    Smithy:

    Amai, spannend, stel je voor dat je daar vast zit voor onbepaalde tijd! Kan je in de kliniek op internet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Leen

Op missie in de Kalafong !!

Actief sinds 06 Aug. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 63953

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: