Bekend volk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu Bekend volk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

Bekend volk

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

23 Mei 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Haha wat vandaag gebeurde is nog nooit gebeurd! Ik ben bekend volk tegen gekomen! Haha geen belgen deze keer maar mensen van hier. Ik liep in Menlyn shopping centre omdat ik een winterjas voor mij en een deken voor Betty ging kopen (meer uitleg daarover volgt). Ik liep met het deken naar wat ik dacht de kassa maar het was de veiligheidsagente en die zei: "Dag dokter! Jij werkt in Kalafong is het niet? Ik ben Victoria." Haha ik verschoot want het was de eerste keer dat ik een patiënt van mij tegen kwam in het echte leven... haha en Victoria ging er ook duidelijk van uit dat ik haar naam nog zou weten! Ze had blijkbaar een sectio gehad in september door mij (en moeder en kind deden het nog steeds goed hihi). Grappig want dat is juist één van de dingen die ik hier mis, op straat lopen en iemand bekend tegen komen. En als kers op de taart kwam ik nadien één van de sisters op straat tegen! Ze stak voor mijn auto de straat over. Echt waar normaal niemand bekend te bespeuren en nu 2 personen op één dag!! Wetende dat er 1,5 miljoen mensen in Pretoria wonen waarvan ik maximum 100 mensen van gezicht zou herkennen (uiteraard hoorde Victoria daar niet bij!) en ongeveer 30 hun naam zou weten... Haha eigenlijk is dat moeilijk in te schatten hoeveel mensen je kent!
Om terug te komen op de winterjas en het deken... BRRRRRR nonndepillekes het is hier koud voor het moment!! Op het nieuws spreken ze van een koudefront, dat betekent -1 s'nachts!! Binnen in huis is het overdag kouder dan buiten en s'avonds is het al helemaal terribel! Ik had voor mezelf al een extra deken gekocht wat Betty heel nuttig vond. Nu besefte ik dat zij waarschijnlijk in een veel tochtiger huis slaapt dan ik zonder al te veel snufjes (aaibare warmwaterkruik, electrisch vuurtje, thermische sloefen, 2 fleecen over mekaar...) Je moet ook weten dat de mademmen hier met dekens rond hun lijf op stap gaan, dus een deken is hier sociaal zeer belangrijk en perfect aanvaard! Vandaar. De winterjas heb ik helaas niet gevonden!!! echt waar! Ik zocht naar iets om mee te gaan werken of iets warms... niet te vinden. De truien zijn hier archidun (vandaar dat ge dus wel een extra deken rond u moet slagen... wat onhandig is op de werkvloer) Noodgedwongen dwingt er zich een nieuwe shoppingsessie op!! Daaaag!!
De groetjes uit Winterboom!

  • 23 Mei 2007 - 19:07

    Smithy:

    Heurkje, dit is pure liefdadigheid, een deken kopen voor de meid! Waarschijnlijk daarom dat de Heer u beloont met het tegenkomen van twee bekenden op straat...
    Alleen spijtig dat ge nu zelf nog geen winterfrak hebt!

  • 23 Mei 2007 - 20:06

    Buurman:

    Dus klaar aan het geraken om toch hier te blijven?

  • 23 Mei 2007 - 20:22

    Heurkje:

    Whahaha Smithy!! Betty heeft me dan ook omhelst en iets gemomermelt over de Heer!!! Ik zit safe dus!
    En dan voor den buurman: Heimwee naar huis hij heeft zo'n heimwee naar huis (gezongen)

  • 24 Mei 2007 - 17:09

    Julia Janse-VG:

    hihihi...

  • 28 Mei 2007 - 20:00

    Goedels:

    In Plet was het zelfs aan ijzelen hoorde ik! Ik zal toch maar een fleeceke meedoen als ik kom. Het begint te korten!! Joepie! Binnenkort nog eens skypen he ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Leen

Op missie in de Kalafong !!

Actief sinds 06 Aug. 2006
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 63953

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: