Weekendje aan de zee! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu Weekendje aan de zee! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

Weekendje aan de zee!

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

17 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Thuisfront
Dit weekend zijn we voor de laatste keer op stap geweest... snif snif. Afscheid gaan nemen van de zee! Zalig! Bergen of zee? Ik kies de zee! En zeker die van Camps Bay, Cape Town!! Het was al een heel avontuur om in de huurauto te geraken: haha eerst omdat er twijfel was over welke vliegtuigmaatschappij we hadden geboekt (We? huhu den buurman!). Toen was er wat geluk bij een ongeluk dat we eigenlijk te laat waren voor de vlucht maar omdat die vervroegd was en wij dat niet wisten zijn we toch nog vlot in de Kaap geraakt. Toen was er opnieuw twijfel over welke maatschappij huurauto... haha die van Imperial hebben nu een goed idee over de belgische doktoors! Het was dan ook vrijdag den 13e... Dit werd meer dan voldoende gecompenseerd door het Primi Seacastle! Wat een boeking!!(opnieuw den buurman!) Zalig queensize bed met rozenblaadjes, rijstpap badzout, verse bloemen, fruit, pegnoir met slippers, ... heaven on earth met zicht op zee! Camps Bay lijkt zo'n beetje het lokale Knokke Zoute. Dus ook geen klagen over de lokale cuisine. Zaterdag op het gemakske naar Cape Point. Heb ik trouwens al gezegd dat ik niet meer kan uitslapen! Triestig is dat maar door een heel jaar om 6h15 op te staan is mijn bioklok zo atypisch bezig dat ik elke dag vroeg wakker word, te vroeg dus, ook op uitslaapdagen.
Cape point staat bekend om zijn agressieve bobbejanen (bavianen)! Hihi inderdaad. Er leek geen bobbejaan te bespeuren en een vader besloot zijn babietje een papfles te geven, zet die efkes op het dak van zijn auto en POEF die aap gritst die papfles was en probeert ze zelf op te drinken. hihi. Kaappunt is het uiteinde van het continent, het puntje van het kaapse schiereiland. De golven zijn er gigantisch! Je begrijpt zo waarom ze hier wat vuurtorentjes hebben moeten installeren om een boot veilig rond die punt te krijgen!
Nadien zijn we een belgische pint gaan pakken in "den Anker", belgisch cafe op het waterfront. Ik had daar een afspraakje met mijn ex-buurman! Heel leuk om Lore en Pi hier tegen te komen! Het lijkt dan altijd zo heel normaal dat een mens samen een terras doet op 1000'en kilometers van huis.
Zondag hebben wij de lokale vlooienmarkt afgeschuimd, haha eigenlijk is zoiets een universeel gegeven! African craft gecombineerd met hamburgers en oude boeken! Ik val wel voor die formule!
Dit alles werd dan afgsloten met wat gemijmer over de intercontinentale verschillen en mogelijke (belgische)toekomstplannen. "Constantia Uitsig" leverde de locatie en de wijn. Een naam om te onthouden.

  • 17 Juli 2007 - 20:53

    Goedels:

    Klinkt ook al weer goed! Ik kom er aan en wel binnenkort!

  • 18 Juli 2007 - 07:00

    Sas:

    Klinkt bekend in de oren, camps bay met nen ideale bed and breakfast is inderdaad heaven on earth, heurkje snuif alles daar nog maar eens goed op want inderdaad je bent bijna terug op belgische bodem.

  • 19 Juli 2007 - 10:33

    Jo:

    Dag Leneken,

    Met je verslagje te lezen, krijg ik werkelijk heimwee naar Kaapstad en Zuid-Afrika ! Schitterende stad, fantastisch land ! Maar om je hart niet al te zwaar te maken voor je vertrek, wil ik je alvast zeggen dat het hier ook niet slecht is: terrasjes doen, festivalleke meepikken, zonnebaden...

    Tot binnenkort !

    PS Er zit toch een foutje in je uiteenzetting... Kaappunt is niet het uiteinde van het continent maar wel Kaap Agulhas en ik kan het weten want ik ben er geweest (veel tekort!)

  • 20 Juli 2007 - 18:04

    Ann:

    Ja, adem de lucht daar nog maar eens goed in en uit want nog maar 9 dagen....?!
    En inderdaad, zoals de vorige reactie het zegt, 't is hier ook niet slecht hoor, ons Noordzee strand, onze Ardennen, alles op nog geen 200 km.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Leen

Op missie in de Kalafong !!

Actief sinds 06 Aug. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 63958

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: