Dagdagelijkse gangetje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu Dagdagelijkse gangetje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Leen Heurkje - WaarBenJij.nu

Dagdagelijkse gangetje

Door: Heurkje

Blijf op de hoogte en volg Leen

11 Juli 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo iedereen
Alles gaat hier zijn gewone gangetje... kortom de tijd vliegt! Ik pas mij aan aan Pretoria Academic, maar ik blijf er elke dag van overtuigd dat ik liever in de Kalafong werk. In Academic moet je continu op je hoede zijn... de bazen zijn niet te bespeuren maar je moet op je hoede zijn voor als je iets misdoet dan hebben ze het geweten. Hetzelfde eigenlijk met operaties, ik heb de laatste 2 maanden niks electief geopereerd (met de baas erbij) maar dan suddenly op een wacht moet je alles kunnen en doen... met als gevolg dat ik om hulp moet bellen en dan zijn ze grumpy omdat ze moeten afkomen. Dus het voelt soms een beetje onverantwoord dat ik tubo-ovariele abcessen probeer los te maken van de koek waaraan ze vast hangen... Ach ja ik besluit dan al snel dat ik hulp nodig heb, dus ik bel de baas on call. (er vanuit gaande dat je in staat moet zijn om de miserie op te lossen die je zelf hebt veroorzaakt) Het trieste is dan dat er een paar jonge supervisoren zijn die de miserie ook niet kunnen oplossen, maar dan is er Arie!! Haha Arie is groot struis, ros en ziet er uit als een viking vol haar. Hij ziet er heel impressionant uit maar hij is eigenlijk een verlegen man die te goed is voor de wereld. Want altijd als er trouble is moet Arie komen. Zo ook die ene keer, Arie komt en na 5 minuten wroeten is het frot eruit, in contrast met supervisor A die al een uur zat te foeteren. Arie is wel soms een beetje wild... zijn naalden vliegen nogal eens in het rond. Ze hadden mij beloofd dat de wachten in Academic veel rustiger zouden zijn... niet dus! Omdat het een tertiaire kliniek is krijg je alleen doorverwijzingen, miserie dus! De clou is dat het fancy klinkt maar het heeft ook zijn (grote) gebreken: dinsdag was er geen water... de hele kliniek zonder water! Was maar eens een hele dag je handen niet... En doordat het dus tertiair is is iedereen giga alert om je door te verwijzen (lees: afwimpelen uit luiheid). Ach ja ik heb deze discussie precies al eens gevoerd. Geen oude koeien uit de sloot halen.
Wat staat er nog op het programma voor de laatste 3 weken: Weekendje Kaapstad met buurman, 3 wachten, Afscheidsfeest op 21 juli, en Goedels en Bart die de fakkel komen overnemen. Ik hou jullie op de hoogte! Tot zondag 29 juli op belgische bodem!!

  • 12 Juli 2007 - 06:58

    Sas:

    die belgische bodem staat alvast genoteerd
    amuseer je nog de laatste weken,
    groetjes,

  • 13 Juli 2007 - 10:33

    Séverine:

    Veel plezier voor de laatste loodjes
    de 29e staat inderdaad genoteerd!

  • 13 Juli 2007 - 10:36

    Séverine:

    trouwens mijn ervaringen in PAH waren exact hetzelfde: viva Kalafong!!

  • 16 Juli 2007 - 08:01

    Smithy:

    de foto met sjaal onder de witte schort vind ik geweldig. Het weer is hier anders ook niet veel soeps (regen, kou, hitte, onweer). Zoals de mensen zeggen: "ge weet 's morgens niet meer wat ge moet aandoen". Maar we doen ons best om tegen 29 juli een standvastig zomerzonnetje te bestellen!

  • 17 Juli 2007 - 16:47

    Heurkje:

    Haha dat wit is mijn jasje! Mijn winterjas die lijkt op een belgische zomerjas. Haha wij doen hier nooit een schort aan! bekijk het naambordje maar eens tegoei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Leen

Op missie in de Kalafong !!

Actief sinds 06 Aug. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 63962

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2006 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: